EGZAMINY w roku szkolnym 2022/2023
EGZAMIN MATURALNY
Egzamin maturalny odbył się w dniach od 7 maja do 24 maja w części pisemnej oraz od 11 do 16 maja i od 20 do 25 maja w części ustnej.
Maturzyści przystępowali do egzaminu maturalnego w części pisemnej z:
języka polskiego;
matematyki;
wybranego języka obcego nowożytnego.
91,19%
Średnia zdawalność egzaminu maturalnego ogółem w roku szkolnym 2022/2023
96,53%
Średnia zdawalność egzaminu maturalnego z języka polskiego w roku szkolnym 2022/2023
92,18%
Średnia zdawalność egzaminu maturalnego z matematyki w roku szkolnym 2022/2023
98,06%
Średnia zdawalność egzaminu maturalnego z języka angielskiego w roku szkolnym 2022/2023
80,65%
Średnia zdawalność egzaminu maturalnego z języka niemieckiego w roku szkolnym 2022/2023
Egzamin maturalny - ogółem
Egzamin maturalny - język polski
Egzamin maturalny - matematyka
Egzamin maturalny - język obcy nowożytny
Ogólny wskaźnik zdawalności wszystkich egzaminów maturalnych w 2023 r. był wysoki i wyniósł 91,19%.
Uwagi i rekomendacje wynikające z analizy wyników egzaminów maturalnych:
konieczność doskonalenia umiejętności uczniów w zakresie odbioru tekstów nieliterackich,
zwiększyć częstotliwość ćwiczeń w zakresie wiedzy teoretycznej dotyczącej metaforyki i funkcji językowych,
powtarzanie zagadnień językowych zwłaszcza na przedmiotach humanistycznych,
nadal pracować ze źródłami kartograficznymi i ikonograficznymi, których analiza wymaga zastosowania umiejętności złożonych,
systematycznie przeprowadzać analizę wyników egzaminów maturalnych (analiza ilościowa i jakościowa),
zapoznawać uczniów z wymaganiami egzaminacyjnymi oraz ich procedurami,
przygotowywać uczniów poprzez omawianie przykładowych zestawów maturalnych,
doskonalić umiejętności komunikatywnego i zgodnego z obowiązującymi zasadami poprawności językowej wypowiadania się zarówno w mowie, jak i w piśmie,
kształtować umiejętności czytania ze zrozumieniem, szczególnie umiejętność rozumienia poleceń, przetwarzania odczytanych z tekstów informacji i ich poprawnego interpretowania i wykorzystania oraz weryfikacja uzyskanego wyniku rozwiązanego zadania,
w trakcie prowadzonych zajęć należy zwracać uwagę na staranne i sprawne wykonywanie przekształceń i obliczeń matematycznych,
na każdym poziomie nauczania, przeprowadzać testy diagnozujące składające się z zadań typu maturalnego dotyczące przerobionego materiału,
wdrażanie uczniów do samokształcenia, wykorzystywania wiedzy interdyscyplinarnej,
organizować zajęcia dla uczniów z przedmiotów maturalnych ze szczególnym uwzględnieniem strategii rozwiazywania zadań zamkniętych i otwartych (zwiększyć ilość rozwiazywania zadań otwartych), analizowania i poszukiwania metod rozwiązania zadania, eliminowania odpowiedzi błędnych, wykonywania obliczeń na kalkulatorze w celu unikania błędów rachunkowych,
przeprowadzać próbny egzamin maturalny w szkołach zarówno z języka polskiego, jak i matematyki,
przeprowadzać obserwacje zajęć poszczególnych nauczycieli pod kątem metod i form pracy (prowadzenie lekcji otwartych),
poszukiwać metod nauczania, które pozwolą wykorzystać dostępne arkusze egzaminacyjne,
zobowiązywać nauczycieli do wymiany informacji i doświadczeń,
podnosić poziom wiedzy oraz umiejętności merytorycznych i metodycznych nauczycieli poprzez motywowanie ich do uczestnictwa w różnego rodzaju formach doskonalenia i dokształcania zawodowego np.: kursach, szkoleniach, warsztatach, konferencjach i innych formach aktualizujących i doskonalących warsztat pracy nauczyciela.
EGZAMIN zawodowy
979
Liczba osób przystępujących do egzaminów zawodowych w roku szkolnym 2022/2023
847
Liczba zdanych egzaminów zawodowych w roku szkolnym 2022/2023
86,53%
Średnia zdawalność egzaminów zawodowych w roku szkolnym 2022/2023
Egzamin zawodowy - klasy I-III technikum
Egzamin zawodowy - klasy IV technikum i branżowe szkoły
I stopnia
Ogólny wskaźnik zdawalności wszystkich egzaminów zawodowych w 2023 r. był wysoki i wyniósł 86,53%.
Uwagi i rekomendacje szkół wynikające z analizy wyników egzaminów zawodowych:
przeprowadzanie testów działowych, analizowanie ich i utrwalanie zagadnień trudnych,
przeprowadzanie i analizowanie próbnych testów egzaminacyjnych,
sukcesywne rozwiązywanie testów egzaminacyjnych on-line,
zwiększanie liczby ćwiczeń kształcących umiejętności, które na egzaminie wypadły najsłabiej,
zwracanie uwagi uczniom na uważne czytanie treści każdego zadania i polecenia egzaminacyjnego,
monitorowanie przyrostu wiedzy poprzez testy diagnozujące z przedmiotów zawodowych,
kształcenie umiejętności pracy z arkuszami egzaminacyjnymi pod kątem poprawności i dokładności ich analizy,
przeprowadzanie minimum trzech prób egzaminu w części pisemnej i praktycznej w każdym semestrze roku szkolnego z analizą i przeprowadzaniem korekt,
zwiększanie liczby ćwiczeń kształcących umiejętności, które na egzaminie wypadły najsłabiej,
zwiększanie liczby godzin na zagadnienia często pojawiające się na egzaminach,
analizowanie wpływu kształcenia zdalnego na osiągane przez uczniów wyniki,
powtarzanie materiał z poprzednik klas,
kontunuowanie programu naprawczego i dobrej współpracy z uczniami,
systematyczna praca przez cały rok szkolny.